Brödboxar

Ja frågan är väl, behövs den? Personligen gillar jag inte att ha brödet liggandes varken framme eller i någon påse i skafferiet- de hamnar lätt bakom något och vips så har det gått och fått en sådan där mysig grön färg. . . Så då tänker jag mig någon form av brödbox att lägga det i, men ja uppenbarligen är det svårt att hitta en trevlig variant...


 
Vad ska man tänka på?
- Hur öppnas den ?
- Lätt att tömma på eventuella smulor ?
- Storleken- hur mycket/lite får plats ?


Jag vet inte alls rikigt vad jag är ute efter och det är säkerligen en smaksak för alla vad man vill ha. Sen är frågan om jag vill ha den framme eller kunna stoppa undan den? Förvaras den i skafferiet så måste den vara lättåtkomlig - det ska vara enkelt att få fram det man vill utan att behöva ta ut brödboxen- lock ovanpå kanske inte är det bästa alternativet då?


Men några olika alternativ har jag hittat som alla ser trevliga ut, frågan är hur de ter sig i verkligheten :)

 


Mina ledord: snygg, elegant och sist men inte minst funktionell


Eva Solo



Lock i flexibel plast med magnetlås, (du fäller upp hela fronten så att säga för att öppna/stänga). Finns i svart, grått och pearl (-vit). Priset ligger på 1199:-

http://www.evasolo.com/productinfo/567620/



Guzzini


Helöppning, (fälls in när man öppnar- typ omlott kan man säga). Öppningen gör att det inte blir någon kant nedtill, vilket bör kunna förenkla när man ska tömma den på eventuella brödsmulor?! Frågan är hur den verkligen ser ut i verkligheten? Är den slät uppepå? Är det då bara bilden som spökar, eller är den lite som två rundade klot som man klämt ihop? Ja denna skulle vara intressant att se på riktigt och inte bara på bild.
Den finns i färgerna: transparent, grå, gul, lila, lime, orange och röd. Priset ligger på ca 550 :-

http://eshop.fratelliguzzini.com/en_NL/Bread-bin_L2NhdGFsb2cvdmlld1Byb2R1Y3QuanNwP2NkUHJvZHVjdD01OTQwMA==.jsp



Alessi



Luckan går omlott innanför när man öppnar, luckan sitter mitt på burken vilket medför att det blir en kant nedtill- nackdel?
Finns i färgerna: blå, orange, svart och vit. Priset ligger på ca 500:-

http://www.alessi.com/en/2/3650/kitchen-boxes-biscuit-boxes-containers/asg22-b-gnam-bread-bin




Wesco



Här har vi en lite mer gammaldagsmodell, mer som en låda i mina ögon, inte alls elegant men kan hända är den bra med "boxlock" ?
Färgerna är många: brun, lila, lime, mandel, orange, rosa, röd, silver, svart och vit.

Priset ligger på ca 1600:-


http://www.wesco-bin.co.uk/productclass.php/class__653__Grandy







Sitter du inne på en snygg brödbox så tipsa gärna ! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0