Kristallkrona - hiss eller diss?!

Förr trodde jag att jag aldrig någonsin skulle vilja ha en kristallkrona - definitivt nej! Vet inte, har bara aldrig varit något för dem, men sen nu finns det så klart morderniteter som dessa och dem här faller mig precis i smaken :)

Men frågan är, kan man kalla dem kristallkronor eller blir det bara en kristallampa?


Denna Sundholmen, Markslöjd www.markslojd.se








Prismo designad utav Lena Bergström för Orrefors www.orrefors.se











Vad tycker ni - är det här kristallkronor eller kristallampor? Gillar ni de gamla klassiska takkronorna bättre eller känner ni som mig - faller för det morderna stuket? :) För att påminna om något mer klassiskt se denna:


Läckö finns i flera storlekar och kommer ifrån Markslöjd, www.markslöjd.se



Jag föredrar de först publicerade utan att blinka, krona eller ej ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0